۴ شهریور ۱۳۹۰، ۱۴:۴۳

ابراهیمی با مهر عنوان کرد:

مسئله قدس مربوط به همه مسلمانان جهان است

مسئله قدس مربوط به همه مسلمانان جهان است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جریان قدس متعلق به همه امت اسلامی است گفت: با افزایش آگاهی و بیداری اسلامی اهمیت قدس بیشتر شده است .

حجت الاسلام حسین ابراهیمی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره دلایل ماندگاری روز قدس به خبرنگار مهر گفت: جریان قدس یک جریان مختص به جمع خاصی نیست بلکه این جریان متعلق به همه امت اسلامی است و قداست قدس را نمی توان جدای از اسلام تعریف کرد .

وی افزود: قدس برای همه مسلمانان دارای قداست است و همه مسلمانان برای آن احترام قائل هستند باید توجه داشت که قدس قبله مسلمین است و نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت. قدس محل معراج نبی اکرم بوده است .

ابراهیمی یادآور شد: روز قدس یکی از مسائل جهان و امت اسلامی است، فلسفه وجود اسلام حفظ عدالت و گسترش آن و رفع ظلم و ستم بوده است . در سرزمین فلسطین غاصبانی از جاهای دیگر آمده اند و سرزمین اسلامی و سرزمین مسلمانان را غصب کرده اند این ظلم برای مسلمانان قابل تحمل نیست .

وی افزود: قدس جزئی از اسلام است، امام راحل(ره) این حقیقت را مصرا اعلام کردند و چون خالصانه نیز بیان شده است ماندگار مانده است . هرچه بیداری اسلامی بیشتر می شود اهمیت قدس نیز بیشتر می شود .

نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از مسائل مهم مسلمانان این است که همه آنها از مسئله اشغال قدس ناراحت هستند همه مسلمانان برای مظلومان فلسطین ناراحت و رنجیده خاطر هستند و اینکه احساس همدردی با آنها دارند موجب شده تا مسلمانان در روز قدس به صحنه بیایند و لذا این روز عامل وحدت امت اسلامی شده است .

کد خبر 1392501

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha